سخن

درد؛ بگذار آیینه‏ی من تو باشی.

۱۳۹۳ شهریور ۲۸, جمعه

شب شعر «پایان دوئل انتخاباتی» برگزار شد


به درازا کشیده شدن نتایج انتخابات، سرانجام صدای اعتراض شاعران را نیز بلند کرد.
محفل «شب شعر پایان دوئل انتخاباتی» امروز با حضور ده ها نفر در خانه فرهنگ افغانستان برگزار شد. در این محفل، شعرهای اعتراضی، طنز و داستان کوتاه با موضوع انتخابات از سوی شاعران به خوانش گرفته شد.
دانشجویان و چهره های جوان حاضر در این محفل شعری، ضمن انتقاد از به درازا کشیده شدن نتائج انتخابات از کاندیداها خواستند تا هرچه زودتر، به این معزل پایان دهند.
طولانی شدن نتایج انتخابات باچه باعث بروز مشکلات زیادی شده و نتیجه منفی بر شماری را به بار آورده است.
چندی قبل وزارت مالیه کشور اعلام کرد که در اثر سردرگمی های نتائج انتخابات، وزارت مالیه دچار کسر بودجه شده و به مبلغ «شش میلیارد» دالر از افغانستان خارج شده است.
این وزارت همچنین گفت که با طولانی تر شدن نتائج انتخابات، زیان های بیشتری متوجه دولت و مردم افغانستان خواهد شد. بر طبق گفته های این وزارت، اگر اعلام نتیجه انتخابات، از این هم به طول بینجامد، حتا ادارات دولتی توان پرداخت معاش کارمندان خود را ندارند.
این در حالی است که با طولانی شدن نتیجه انتخابات، کار و بار مردم نیز به کلی از رونق افتاده است. کافه ها خالی است، شرکت های سرمایه گذار، یا بسته شده یا ساحه کار و فعالیت خود را کم کرده اند، بسیاری از نهادها و شرکت های خارجی، سرمایه شان را جمع کرده و دفترهای شان را بسته اند.

با این حال، مردم هنوز امیدوار اند هرچه زودتر معزل انتخاباتی پایان یابد و نتائج انتخابات، هرچه زودتر اعلام شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر