سخن

درد؛ بگذار آیینه‏ی من تو باشی.

۱۳۹۴ آذر ۲۰, جمعه

منابع: چرخ بال های افغان برای انتقال داعش به مرزهای کشورهای مستقل مشترک المنافع مورد استفاده قرار می گیرند

منبع: "تاس" آژانس خبرگزاری روسیه
برگردان: مهدی زرتشت

چرخ بال های حمل و نقل نظامیМи-17  افغان، برای انتقال شبیه نظامیان گروه تروریستی «دولت اسلامی» (ИГ) به روسیه، از طریق مناطق مرزی ترکمنستان و تاجکستان بصورت دوره ای مورد استفاده قرار می گیرند.
این واقعیت را منابع آگاه و از جمله سرویس های امنیتی افغانستان، تأیید می کنند.
بر اساس این سروریس های اطلاعاتی، این برنامه را معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری این کشور بر اساس «فرمان» بریتانیایی ها، رهبری می کنند.
اواخر نوامبر [سال جاری]، ظاهر قدر نائب اول مجلس نمایندگان افغانستان حنیف اتمر را به کمک و همکاری با داعش متهم کرد. در پیوند به این موضوع، رئیس جمهور اشرف غنی احمدزی برای بررسی این ادعا، فرمان ایجاد یک کمیسیون ویژه حقیقت یاب را صادر کرد.
با این حال کارشناسان مطمئن اند، مقامات در تلاش هستند تا روی این موضوع «ترمز» کنند.
بر اساس اطلاعات سایر منابع معلوماتی افغانستان،  به تاریخ 30 نوامبر در منطقه مردم نشین چپقول (ولسوالی بالا مرغاب ولایت بادغیس) یک فروند چرخ بال چینوک آمریکایی پیاده شده و به جنگجویان دولت اسلامی اسلحه و مهمات توزیع کردند.
هم اکنون در مناطق مرزی افغانستان و کشورهای مستقل مشترک المنافع [Содружество Независимых Государств] یک دسته چهار و نیم هزاری جنگجویان، متمرکز شده اند.
در اواسط ماه نوامبر، الکساندر مانیلوف [Александр Манилов] رئیس شورای هماهنگی نیروهای مرزی کشورهای مستقل مشترک المنافع گزارش داد که وضعیت مرزی کشورهای مستقل مشترک المنافع نگران کننده است و کشورهای همسایه افغانستان در این مناطق، از وضعیت پیچیده کنونی، در نگرانی شدید به سر می برند.
مانیلوف آگاهی دهی می کند که «بر اساس ارزیابی های موجود، در خط مرزی افغانستان و کشورهای مستقل مشترک المنافع، یک دسته چهار و نیم هزاری تروریست ها مستقر شده اند.»
به گفته مانیلوف، به هدف تقویت امنیت مرزی در کشورهای مستقل مشترک المنافع، یک سری اقدامات اضافی به تصویب رسیده است. وی گزارش می دهد که «بخصوص در مناطق تاجکستان، در چارچوب کمک های سازمان پیمان امنیت جمعی [Организация Договора о коллективной безопасности]، سران این سازمان تصمیمی را اتخاذ کرده اند مبنی بر کمک های بیشتر در چارچوب برنامه های کشورهای مستقل مشترک المنافع. در حال حاضر، از همین کمک ها همکار قرغیزستانی ما برای تقویت امنیت مرزی خود استفاده می کند.»
در مور «دولت اسلامی»
«دولت اسلامی» (ИГ)- یک سازمان اسلامیست تروریستی است که در مناطق عراق و سوریه فعالیت می کنند. این سازمان در 15 اکتبر سال 2006 در نتیجه ادغام 11 گروه سنی مذهب رادیکال، ایجاد شد. «شالوده» این گروه جنگجو در طول اقامت نیروهای آمریکایی در عراق شکل گرفت که هدف آن در ابتدا، مبارزه علیه دولت بشار اسد بود.

دولت اسلامی اکنون در آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا، ترکیه، مصر امارات متحده عربی، هند، اندونزی و در روسیه (به تاریخ 29 دسامبر 2014) به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است. 

***
 لینک مستقیم مطلب در سایت آژانس اطلاعاتی روسیه "تاس"


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر